dividerآرشیو اخبارdividerما در سال حمایت از کالای ایرانی محصولات کاملاً با کیفیت ایرانی به بازار عرضه کردیم، ظاهر رستمی مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران در مصاحبه با مجله بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE
ما در سال حمایت از کالای ایرانی محصولات کاملاً با کیفیت ایرانی به بازار عرضه کردیم، ظاهر رستمی مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران در مصاحبه با مجله  بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE
ما در سال حمایت از کالای ایرانی محصولات کاملاً با کیفیت ایرانی به بازار عرضه کردیم، ظاهر رستمی مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران در مصاحبه با مجله بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE

جمعیت هلال ­احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان مؤسسه­ای امدادی و عام ­المنفعه که از تجربیات نزدیک به 80 سال فعالیت برخوردار است، در امر قبل از حادثه، عمده فعالیت خود را به موضوع (آمادگی) و (آموزش کمک­های اولیه) متمرکز نموده و معتقد است مردم باید باور کنند که (حادثه خبر نمی­کند) و شعار جمعیت هلال ­احمر آن است که (در هر خانواده ایرانی حداقل یک نفر آموزش ­دیده وجود داشته باشد) برهمین اساس، کلیه امکانات خود را برای آموزش همگانی بسیج نموده است. از طرفی این جمعیت برای مرتفع ساختن آموزش­های خود نیاز به لوازم و ابزاری دارد که بتواند این آموزش­ها را عملی کرده و یاری گر آسیب­ دیدگان حوادث طبیعی و غیرطبیعی و همچنین ارائه خدمات بشر دوستانه به افراد آسیب ­پذیر جامعه نیز باشد. در این بین سازمان­ها، نهادها، ادارات و کارخانجات زیادی با این جمعیت در ارتباط هستند تا در زمان آسیب و حتی قبل از آسیب، پشتیبان هلال­ احمر بوده و از این طریق برای کشور و سرزمین خود نیز سودمند باشند. یکی از این سازمان­ها که می­تواند کمک شایانی در این امر بوده و جمعیت هلال احمر و نیز مردم آسیب­دیده را در کمترین زمان یاری کند، کارخانه صنایع نساجی هلال­ احمر است که نه تنها در امر کمک به آسیب ­دیدگان از نظر چادرهای اضطراری، پوشاک و... بیشترین تلاش را کرده و در حوادث اخیر یاری گر بوده بلکه با تولید هر ساله محصولات جدید خود در خطوط تولیدی پوشاک، چادرهای اضطراری و کیف و کوله پشتی در صنعت پوشاک ایران نیز انقلابی اساسی داشته و محصولات ایرانی درجه یک را در سال حمایت از کالای ایرانی به بازار عرضه کرده است. نشریه hse در زمینه فعالیت­های این شرکت مصاحبه ­ای با مدیرعامل محترم شرکت نساجی هلال احمر ایران انجام داده که در ذیل آمده است.

ظاهر رستمی، مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران هستم. در بخش­های مدیریتی کشور مثل مدیرکل بهزیستی استان تهران، رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، مدیرعامل شرکت بازرگانی هلال ایران، عضو شرکت سرمایه ­گذاری جمعیت هلال­ احمر ایران و دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران، دارای سوابق کاری هستم.

از 17 اردیبهشت 94 مسئولیت مدیرعاملی شرکت نساجی هلال ایران بر عهده بنده است. این شرکت براساس قانون تجارت شکل گرفته و دارای سابقه 50 ساله است. جمعیت هلال­ احمر در دهه 70 این شرکت را خریداری کرده و در واقع صاحب سهام ما شده است. نوع کار ما، خودگردان است و از بودجه دولت استفاده نمی­کنیم، ما دارای بخش­های مختلف تولیدی و عرضه هستیم، تولیداتمان به صورت انبوه هم در بازار و هم ارگان­هایی مثل نیروی نظامی، انتظامی، شهرداری­ها، استانداری­ها و جمعیت هلال ­احمر عرضه می­شود.

شرکت در دو بخش تأسیس شده: 1- بخش شهرستان خوانسار: در این شهرستان ما 12 دستگاه بافنده، دستگاه چله پیچ و دستگاه کوتینگ داریم که پارچه­ های مورد نیاز محصولاتمان را در آنجا تولید می­کنیم و تولیدمان تقریباً با ظرفیت کامل کار می­کند و حتی جوابگوی بخش فروش­مان نیست و معمولاً اضافه بر تولیدمان، مواد اولیه را از جاهای دیگر تأمین می­کنیم. خوانسار از مجموعه­ای برخوردار است که 36 نفر نیرو دارد. مهندسان بخش نساجی ما در آنجا کار می­کنند و تمام پارچه مورد نیازمان برای تأمین­ کنندگان­مان از خوانسار تأمین می­شود.

2- بخش دوم، بخش هلال ­احمر است که ما در آنجا استقرار داریم. در این بخش بیشتر مونتاژ انجام می­شود. پارچه از خوانسار و لوله از بازار تهیه می­کنیم. در اینجا لازم به ذکر است که ما 98 درصد مواد اولیه را از داخل کشور تأمین می­کنیم و شاید 2 درصد از خارج تأمین شود.

محصولات ما در شرکت به نام محصولات شناسنامه­ دار است؛ بخش اول تولیدات، چادر است که هر کدام به نام­های زیر هستند: چادر مسافرتی 2،3 متری، چادر تیپ 2، تیپ 3، چادر نیلوفری، چادر فرماندهی و چادر راپهال.

چادر مسافرتی با وزن 2 کیلو و با گنجایش 4،5 نفر، چادر راپهال با 240 متر برای انبارهای بزرگ، چادرهای 50 متری برای انبار، چادر 24 متری برای چادرهای فرماندهی و چادرهای 12 متری برای اسکان خانواده ­های نیازمند در بحران، یک بخش از تولیدات ما برای جمعیت هلال­ احمر است.

بخش دوم پوشاک است. پوشاک تولیدی شرکت نساجی هلال شامل لباس­های جمعیت هلال­ احمر و لباس­های نظامی است، همچنین هر مشتری هر لباسی نیاز داشته باشد ما در این شرکت تولید می­کنیم. خودمان با تولید پارچه و کارگاه­ های خیاطی که داریم، پارچه را برش داده، می­دوزیم، گلدوزی می­کنیم، چاپ می­کنیم و محصول را تحویل می­دهیم که در این قسمت هم دو بخش داریم؛ یک بخش لباس و یک بخش کوله­ پشتی و ساک و ... که در هر دو بخش، هرچه مشتری بخواهد تولید می ­کنیم.

بخش سوم تولید پتو است. کارخانه در تهران است. ما روزانه توان تولید 800 تا 1000 پتو را به طور متوسط داریم. پتوی نمدی یا سربازی که مواد و گرمایش آن بهتر است و در بخش نظامی استفاده می­شود.

بخش بازرگانی هم داریم که براساس قوانین و مقررات کشور در این بخش فعالیت می­کنیم. در حقیقت اگر خارج از تولیدات خودمان، کسی خریدی داشته باشد، آن را تأمین می­کنیم. از نظر مقررات و قوانین هم کاملاً کارمان قانونی است و مشکلی نداریم. ما همانطور که در بخش پتو تا 1000 عدد در روز تولید می­کنیم، در  بخش چادر هم می­توانیم 450 تا 500 چادر تیپ 3 را به طور روزانه تولید کنیم. این عدد قابل توجه است و شاید در ایران جایی نتواند این مقدار تولید داشته باشد. مشکلات ما مرتفع شده و  توانسته­ ایم شرکت را به رِنج مثبت برسانیم.

 در بخش استاندارد، دارای ایزو 9000 هستیم ولی استانداردهای سازمان امداد و نجات برای ما قابل قبول است، چون قسمت عمده محصولات ما مربوط به جمعیت هلال احمر سازمان امداد و نجات در سه بخش است و آنها هستند که استانداردهای بخش چادر را تعیین می­کنند؛ به طور مثال نوع چادر را مشخص می­کنند که مثلاً پنبه یا پلی­ استر آن را مشخص می­کنند و اینکه مقاومت چادر در مقابل باد چقدر باشد و ما براساس اقلیم و استانداردهای ملی این محصولات را تولید می­کنیم، حتی در بعضی جاها تولید نخ می­کنیم. از نظر مشتری ­مداری هم سعی می­کنیم این موضوع را مرتفع کنیم. ما سه شعار برای محصولات خود داریم؛ اول ارتقای کیفیت داشته باشیم، امروز نیاز مشتری ما باید مهم باشد. رقابت در بازار و حتی خاورمیانه باید طوری باشد که بتوانیم محصولات مان را ارائه دهیم. دوم، سرعت در کار و قیمت ارزان است، ما افزایش قیمتی نسبت به دیگر رقبا نداشتیم و سوم، از کیفیت محصول هم کاسته نشود. اگر مسئولان در بخش تولید چند راهکار پیش­روی تولید قرار بدهند، ما به اوج بخش نساجی برمی­گردیم؛ یکی اینکه نباید فرقی بین کارفرما و کارگر باشد زیرا این تفاوت باعث شکاف بین این دو قشر می­شود. کارگر باید با وجدان کار کرده و کارفرما هم برای سود بیشتر باید برای دستان کارگر احترام قائل شود، این هر دو مکمل هم هستند و فقط نباید در حد شعار باشد. کارفرما می­تواند سهم عمده­ای در ایجاد اشتغال داشته باشد و سرمایه­ گذاری کند، کارفرما می­تواند به بخش اقتصادی رونق بدهد. باید دولت سهم پرداخت وام به بخش تولید را از بخش بازرگانی جدا کند و در بخش تولید باید درصد کمتری به عنوان بازگشت پول اختصاص بدهد تا بخش تولید بتواند رشد بهتری داشته باشد. مالیات هم باید کمتر شود. تأمین اجتماعی هم مهم است. در بخش تأمین اجتماعی هم کارفرما و هم کارگر نیاز مبرمی به بیمه دارند و اگر سهمیه بیمه و ارزش افزوده در بخش تولید عادلانه ­تر باشد برای کارگران و تولیدکنندگان مشکل­ ساز نمی­شود. طلبکاران ما (مالیات، تأمین­ اجتماعی و بانک­ها) باید واقع ­بینانه و منصفانه برخورد کنند و دولت پکیج ویژه ­ای برای تولیدکنندگان قائل شود تا بخش تولید ایرانی رونق بیشتری بگیرد. ما نه فقط در بخش چادر، پتو و پوشاک محصولات زیادی داریم بلکه در سال گذشته از کوله ­پشتی جدیدی رونمایی کردیم که با نخ نایلون 1000 و پارچه کوردورا  تولید شده و یک محصول کاملاً ایرانی است. این کوله ­پشتی را در سال­های قبل از 250 هزار تومان قیمت تولید می­کردیم و تحویل می­دادیم ولی امسال قیمت آن را به 130 هزار تومان رساندیم. شرکت نساجی هلال در راستای کیسه خواب، کوله ­پشتی، پارچه ­ها و کاپشن­ های مختلف تولیدات خوبی ارائه کرده است. این شرکت از بخش طراحی مهندسی بسیار خوبی برخوردار است، مهندسان این بخش هر روز در حال بررسی، مطالعه و رصد کردن محصولات جدید هستند. شرکت ما از کنترل کیفیت خوبی برخوردار است، آزمایشگاه همه مواد را بررسی و آزمایش می­کند. بخش بازرگانی ما، هم به صورت سایتی و هم حضوری ارتباط مستقیمی با مشتریان خود دارد. این شرکت در همه حوادث مختلف کاملاً فعال بوده و خوب درخشیده است و بازوی بسیار توانمندی برای جمعیت هلال ­احمر است. در زلزله کرمانشاه تمام چادرهایی که در اختیار افراد حادثه دیده قرار گرفته، متعلق به شرکت ما بوده، در زلزله ورزقان و غرب و مرکز کشور این شرکت توانست محصول اسکان اضطراری را فراهم کند.

در بخش صادرات نیز در همه این سال­ها صادرات داشته ­ایم و داریم؛ مثل عراق، اربیل، سوریه، تاجیکستان و  افغانستان؛ در زلزله چین هم از چادرهای جمعیت هلال ­احمر استفاده شد. در حقیقت نوسانات بازار و عدم یکنواختی در بازار امروز برای همه تولیدکنندگان مشکل ایجاد کرده. در بخش تهیه مواد اولیه، ما مشکل داریم اما توانسته ­ایم مایحتاج خود را مرتفع کنیم و امیدواریم مسئولان در این بخش به ما تولیدکنندگان کمک کنند و از شما هم کمال تشکر را دارم که این موقعیت را در اختیار من قرار دادید تا با شرح تولیدات و فعالیت­های شرکت نساجی هلال، مردم و جامعه را بیشتر با کارهای شرکت آشنا کنم و امیدوارم آینده­ای روشن در همه بخش­های کشور در انتظار ملت ایران باشد.

منبع : مجله HSE
آدرس : تهران - کیلومتر 18 جاده لشگری (مخصوص تهران کرج) جنب خیابان 65
تلفن : 2-44987640
فکس : 44986249
تلفن فروش : 7-44984002 داخلی 224 و 227
پست الکترونیک : info@helaliran.com
عضویت در خبرنامه
© تمامی حقوق برای شرکت طراحی سایت هلال ایران محفوظ است. طراحی شده توسط طراحی آریانا داده پردازی متین